Alimentatie Sanatate

Atenţie la E-urile din iaurturile cu fructe şi din brânza topită!

Brânza topită, cremele de brânză şi caşcavalul feliat au foarte mulţi aditivi ce împiedică asimilarea calciului. Iaurturile cu fructe conţin zahăr în exces şi au doar aromă de fructe 

Vremea lactatelor preparate de bunica, lăsate la smântânit peste noapte şi închegate natural, a apus de mult. Le-au înlocuit iaurturile cu fructe şi cu diverse arome, cremele de brânză cu verdeţuri, caşcavalul cu aromă de şuncă, granulele de brânză cu măsline etc. Nici măcar laptele nu mai e ce-a fost, omul modern putând alege sortimente diverse, precum laptele gata amestecat cu cacao, cu cafea sau cu miere.

De la copii crescuţi cu lapte crud la generaţia “iaurţel”După ce am luat la puricat etichetele, am descoperit că “iaurţelele-cremă” cu fructe sau arome exotice au foarte mult zahăr (15 grame la un pahar) sau sirop de glucoză-fructoză şi foarte puţine fructe: 5%, în general, şi nu mai mult de 10%, în cele mai bune cazuri. Sunt, în schimb, pline de amidon, stabilizatori, aditivi, colo ranţi, arome, emulsificatori şi alte “necunoscute”. Un pahar de 150 de ml trece lejer de 100 de calorii fără nutrienţi, spun medicii.

Nutriţionistul Corina Zugravu atenţionează că iaurturile cu arome au valoarea nutritivă a materiei prime, adică a laptelui sau a iaurtului, plus adosuri: zahăr, fructoză, aditivi, săruri de topire, care adaugă produsului nişte calorii fără nutrienţi.

“Să nu vă imaginaţi că pentru a se obţine aromele se pun căpşuni sau alte fructe, ci se adaugă produse de sinteză, arome similare celor naturale, corectori de aciditate care să potenţeze gustul”, spune Zugravu. Aceste chimicale sunt admise de lege, însă nu se cunosc exact toate efectele lor.Pentru siguranţă, nutriţioniştii vă recomandă să cumpăraţi produse lactate simple şi, dacă doriţi, adăugaţi acasă fructe sau o linguriţă de miere. “Cu cât mai puţine denumiri necunoscute şi cu cât mai puţine formule chimice, cu atât mai bine, mai ales dacă le cumpăraţi pentru copii sau dacă aveţi probleme cu rinichii”, sfătuieşte nutriţionistul.

Uitaţi de brânza topită

Noua generaţie de brânzeturi, acele creme de brânză cu verdeţă, cu măsline, cu şuncă etc., sau caşcavalul feliat nu se compară cu brânza de la ţară. Calciul din aceste produse se asimilează greu sau deloc din cauza aditivilor, iar cantitatea mare de grăsimi îngroaşă vasele de sânge.

Brânza topită ar trebui să fie ultima alegere în materie de brânzeturi. Jumătate este smântână, iar cealaltă jumătate – unt plus amidon şi “E-uri” alergene (precum guma guar, guma tara). În plus, are un conţinut-record de grăsime: 40%. Multe dintre aceste sortimente au adaosuri de ciuperci ori şuncă, “legate” cu aditivi în compoziţie.

Brânză contraindicată celor care au probleme cu rinichii 

“De departe, cel mai mare pericol din brânza topită sunt polifosfaţii, sărurile de topire. Aceştia scad absorbţia calciului, în condiţiile în care dai copilului brânză tocmai ca să asimileze calciul. În plus, dacă ai cea mai mică problemă cu rinichii, îi oboseşti şi mai rău”, avertizează nutriţionistul Zugravu.

Nici crema de brânză cu verdeaţă nu este sănătoasă. “Pe etichetă scrie verdeaţă, însă nu poţi să arunci verdeaţă în brânză pur şi simplu şi să mai şi reziste. Producătorii nu mai menţionează şi aditivii pe care i-au folosit ca să închege produsul”, atenţionează specialistul. Mai mult, aceste creme de brânză nu conţin materie primă de cea mai bună calitate. 

ILUZIE

Caşcavalul feliat este brânză topită

Caşcavalul feliat din comerţ este, mai degrabă, brânză topită şi întărită cu ajutorul unor chimicale, în vreme ce materia primă, caşcavalul, se regăseşte doar în proporţie de 40%, un sfert din produs fiind grăsime.

“Când spunem caşcaval feliat ne gândim că este vorba despre caşcaval natural care a fost feliat. Însă nu este aşa, în condiţiile în care materia primă are o concentraţie atât de mică, iar produsul are o structură cremoasă care se obţine doar cu ajutorul aditivilor care să-l păstreze prospăt cât mai mult timp”, spune medicul nutriţionist Corina Zugravu.

Copiii sunt cei mai afectaţi de consumul acestui produs, pentru că, spune medicul, “le poate da metabolismul peste cap”. Material preluat de pe EVZ

 

 

Metode pentru cresterea imunitatii copilului

Racelile si gripa sunt lucruri obisnuite pentru orice copil, dar exista metode prin care putem reduce numarul si durata lor.Ce putem face pentru a proteja copilului impotriva micobilor si virusilor la care este expus zi de zi? Din pacate, intr-un fel, a fi bolnav cand esti copil este parte a “fisei postului”. Toti patrundem in aceasta lume cu un sistem imunitar fara experienta. Incetul cu incetul, copiii isi consolideaza imunitatea luptand cu o serie de microbi, virusi si alte organisme. De aceea multi pediatri considera normal pentru un copil 6-8 raceli, accese de gripa sau infectii ale urechii pe an. Dar exista unele obiceiuri sanatoase care, aplicate, pot ajuta la consolidarea sistemului imunitar al copiluluiu.

1. Multe fructe si legume. Morcovii, fasolea verde, portocalele, capsunii contin fitonutrienti (vitamina C si carotenoide) care ajuta sistemul imunitar. Fitonutrientii cresc productia de globule albe si interferon, un anticorp care imbraca suprafata celulelor, blocand astfel virusii. S-a demonstrat ca un regim bogat in fitonutrienti poate proteja si adultii impotriva unor boli cronice (boli de inima, cancer). Incercati sa dati copilului 5 portii de fructe si legume zilnic (considerand o portie ca fiind de 2 linguri pentru copii peste 1 an, o cana si un sfert pentru prescolari).

2. Mariti timpul de somn. Studii pe adulti arata ca privarea de somn creste sensibilitatea la imbolnaviri prin reducerea numarului de globule albe, armele sistemului imunitar. Acelasi lucru este valabil si pentru copii. Copiii care merg la cresa sau gradinita sunt mai expusi privarii de somn din cauza activitatilor pe care le desfasoara. Cat timp trebuie sa doarma un copil? Un bebelus are nevoie de pana la 18 ore de somn pe zi, un copil peste un an are nevoie de de 12-13 ore, un prescolar aproximativ 10 ore. In cazul in care copilul nu poate sau nu vrea sa adoarma in timpul zilei, incercati sa il culcati mai devreme.

3. Alaptatul. Laptele de mama contine anticorpi, care ajuta la cresterea imunitatii, si globule albe. Alaptatul previne infectii ale urechii, alergii, diaree, pneumonii, meningite, infectii urinare. Anumite studii arata ca alaptatul ajuta la dezvoltarea creierului si ajuta la prevenirea diabetului, boala lui Crohn, colici. Colostrul, in special, este foarte bogat in anticorpi. Academia Pediatrilor Americani recomanda alaptatul cel putin un an. Daca acest lucru nu este posibil, incercati sa alaptati copilul cel putin 2-3 luni pentru a suplimenta imunitatea dobandita in uter.
4. Exercitiul fizic creste numarul de globule albe. Pentru a obisnui copiii cu exercitiul fizic, fiti un bun model. Faceti sport impreuna cu ei in loc sa ii grabiti afara, la joaca. Activitati familiale placute includ mersul cu bicicleta, drumetiile, patinajul, baschetul, tenisul.
5. Preveniti raspandirea microbilor. Lupta impotriva microbilor nu ajuta la cresterea imunitatii copilului, dar reduce intr-o mare masura stresul sistemului sau imunitar. Asigurati-va ca isi spala mainile des, cu sapun. Acordati o atentie sporita igienei inainte si dupa fiecare masa, dupa ce s-a jucat afara sau cu animale, dupa ce si-a suflat nasul, dupa folosirea toaletei, dupa sosirea acasa de la cresa sau gradinita. Purtati tot timpul batiste unifolosibile cand mergeti afara. Pentru a obisnui copilul cu spalatul mainilor, lasati-l sa-si aleaga propriile prosoape viu colorate, sapunuri in forme, culori si arome amuzante.

O alta strategie pentru prevenirea raspandirii microbilor: In cazul in care copilul se imbolnaveste, aruncati imediat periuta lui de dinti. Copilul nu se va imbolnavi de aceeasi raceala sau gripa de doua ori, dar virusul se poate raspandi prin intermediul periutelor de dinti, infectand ceilalti membri ai familiei. Totusi, in cazul unei infectii bacteriene exista posibilitatea reinfectarii cu acelasi microb. In acest caz, aruncarea periutei de dinti protejeaza atat copilul cat si ceilalti membri ai familiei.
6. Interzicerea fumatului. Tigarile contin peste 4000 de toxine, majoritatea putand irita sau omori celulele corpului. Copiii sunt mai expusi decat adultii la efectele nocive ale fumatului pasiv deoarece respira mult mai rapid; de asemenea, sistemul de dezintoxicare al copilului nu este la fel de bine dezvoltat. Fumatul pasiv creste riscul de imbolnavire cu bronsite, infectii ale urechii, astm. De asemenea poate afecta inteligenta si dezvoltarea creierului. Daca nu reusiti sa va lasati de fumat, puteti reduce pericolul pentru sanatatea copilui, fumand in afara casei.
7. Nu presati medicul pediatru sa prescrie antibiotice de fiecare data cand copilul este racit sau are o gripa. Antibioticele trateaza numai bolile cauzate de bacterii, dar majoritatea bolilor copiilor sunt cauzate de virusi. Se pare ca multi pediatri recomanda antibiotice numai la insitentele parintilor, care cred ca nu pot face nici un rau. In realitate, antibioticele pot face rau. Ca un rezultat al administrarii de antibiotice, apar variante de bacterii rezistente la antibiotice, si astfel o infectie a urechii, de pilda, este mult mai dificil de vindecat daca a fost provocata de o bacterie care nu raspunde la tratamentul standard. Asigurati-va, de fiecare data cand pediatrul recomanda un antibiotic, ca o face numai pentru ca este absolut necesar.

(material propus de d-na Berbeci Gianina-preluat de pe parinti.com)

Atentie  ! Copiii care beau cola

75% dintre copiii americani beau zilnic sucuri bogate în cofeină, de tip cola, arată un studiu recent. Pentru a ajunge la această concluzie, cercetătorii americani au întrebat 2.000 de părinţi, care aveau copii cu vârste cuprinse între 5 şi 12 ani, cât de des beau micuţii cola. Rezultatul sondajului a arătat că astfel de sucuri nu lipsesc din dieta zilnică a copiilor.
Medicii pediatri şi nutriţionişti atrag atenţia asupra pericolului la care părinţii îi expun pe minori, lăsându-i să bea astfel de băuturi. Sucurile bogate în cofeină sunt asociate cu apariţia ADHD-ului, tulburări ale somnului, lipsa puterii de concentrare şi compromit sănătatea oaselor, din cauza cofeinei conţinute. “Părinţii ar trebui să fie conştienţi de influenţa potenţial negativă pe care o are cofeina asupra calităţii somnului unui copil. Astfel de băuturi mai pot distruge şi ficatul”, precizează doctorul William Warzack. Studiile de specialitate au arătat că micuţii care beau băuturi de tip cola, de cel puţin două ori pe zi, au oasele fragile. Oamenii de ştiinţă nu au putut depista cu exactitate mecanismul prin care aceste sucuri afectează densitatea osoasă. Se pare că unul dintre motive este faptul că aceste băuturi înlocuiesc consumul de lapte sau sucuri naturale, lichide esenţiale pentru buna dezvoltare a copiilor. Un alt motiv ar fi conţinutul ridicat de cofeină.

A treia explicaţie posibilă este legată de acidul fosforic conţinut de aceste sucuri. Din cauzafaptului că organismul neutralizează acidul fosforic cu ajutorul calciului, în corp apare un dezechilibru.
Potrivit nutriţioniştilor, un litru de băutură de tip cola este echivalent cu 100-110 grame de zahăr alb, cantitate exagerată pentru organismul unui copil (n.r. – 100 g de zahăr înseamnă aproximativ jumătate de cană obişnuită). Mai ales că, într-o zi normală, bem o cafea cu zahăr şi consumăm dulciuri şi produse de patiserie, care, pe lângă zahărul alb, conţin şi aditivi cu o concentraţie glicemică ridicată.(Material preluat in data de 15-2-2011 de pe gandul.info)

 

Reclame

Discuție

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s

Accesari blog

  • 67,151 vizite

METEO GALATI

Find more about Weather in Galati, RO

Personalitatile orasului Tg.Bujor

Lascăr Catargiu (1821 – 1899) – proprietar al moşiei Ventureşti
Eremia Grigorescu (1863 – 1919) – general, comandant al Armatei I Române
Grigore Hagiu (1933 – 1985) – poet
Gheorghe Damaschin (1886-1970) – inginer de mine
Gheorghe Buzoianu (1901-1974) – medic

Free counters!

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Alătură-te altor 5 urmăritori

Reclame
%d blogeri au apreciat asta: